Træn din nervøsitet væk

Kom med i vores online gruppe, hvor du øver at holde oplæg foran andre. Det vil give dig den erfaring, at du kan rumme nervøsiteten, selvom det føles ubehageligt. I gruppen arbejder vi også med at give hinanden feedback og dele erfaringer i forhold til, hvordan du kan tænke mere støttende og hjælpsomt i situationen.

Du vil også blive klogere på de fysiske symptomer, som ofte optræder sammen med negative tanker, og hvordan du kan arbejde med at få mere ro i kroppen.

I gruppen vil du digitalt møde andre studerende og to af Studenterrådgivningens rådgivere. Der er et max antal på 8 deltagere.

 

 

Kom med i gruppen

Tilmeld dig ved at skrive, at du vil med i gruppen. Husk at oplyse dit navn, CPR-nummer*, studie, postnummer og telefonnummer til Så aftaler vi tid til en kort samtale, hvor du sammen med en rådgiver finder ud af, om gruppen kunne være noget for dig.

Orienter dig gerne om, hvordan vi behandler dine personfølsomme oplysninger.

*Når du videregiver dit CPR-nummer, er det sikreste at sende fra en krypteret mail som fx din studiemail.

  

 

Mødedage

April

2. april kl. 9-12

9. april kl. 9-12

16. april kl. 9-12

23. april kl. 9-12

30. april kl. 9-12

 

Maj

7. maj kl. 9.12

 

 

Mød os i gruppen

Maria Bergström

Rådgiver

  • Før forløbet var jeg overbevist om, at jeg var forfærdelig til at kommunikere mine oplæg, og jeg var også hammerende nervøs. Jeg tænkte så mange unødige tanker. 

    Der faldt nogle store glædestårer, da jeg fandt ud af, at jeg faktisk godt kan finde ud af at give et oplæg. Turde tale-gruppen har givet mig mod på at holde oplæg og have mere ro på ved at benytte de forskellige redskaber, jeg har fået med mig fra forløbet.

    Mille, studerende

Andre relevante tilbud for dig

Kom med i en gruppe

Få hjælp sammen med andre studerende, som oplever samme udfordringer som dig. De fleste af grupperne afholdes online.

Deltag i workshops

Deltag i en workshop og få viden om og hjælp til, hvordan du håndterer typiske studielivsudfordringer.

Online støtte

Med appen MindDistrict kan du fx arbejde med at forbedre din selvtillid, styrke dine studievaner eller blive bedre til at finde ro.